Sveti Nikola Biskup
GOSTOVANJE NAŠIH ZBOROVA Župni susreti Život župe Veliki četvrtak Veliki petak
Obredima Velikog petka spominjemo se Kristove muke. Pratimo Krista na njegovu putu poniženja, trpljenja, patnje i smrti. Pokora, post, žalost i ozbiljnost daju pečat tome danu. Danas Crkva ne slavi euharistiju, već promišlja o smrti puna žalosti i skrušenosti, bogoslužje u čast križu zamjenjuje sakramentalno slavlje Kristove žrtve.
Obredi Velikog petka podijeljeni su u tri dijela: služba riječi, klanjanje križu i sveta pričest. U našoj župi obrede je predvodio župnik Tomislav uz asistenciju đakona Miljenka. Prisustvovao je veliki broj vjernika naše župe. Iskazujući poklon križu, zahvaljivali su Kristu za njegovu neizmjernu ljubav prema nama. Tijekom klanjanja pjevali su se tzv. prijekori, klanjajući se križu promišljali smo o riječima prijekora.
6.04.2012.
Velika subota
7.04.2012.
Uskrs
8.04.2012.
Vazmeno bdijenje središnje je bogoslužje u crkvenoj godini. Izabrani narod Staroga zavjeta u toj je noći slavio svoj izlazak iz egipatskog ropstva, a mi kršćani slavimo Kristov izlazak iz grobne tmine u novi život - slavimo njegovo uskrsnuće.  Crkva je danas cijeli dan uz grob Gospodnji i uzdržava se od misne žrtve. Oltar je ogoljen. Tek poslije svečanog bdijenja ili noćnog iščekivanja uskrsnuća vrijeme je vazmenoj radosti koja u svom obilju traje pedeset dana. Mi smo u našoj župi u 20:00 sati započeli s službom svijetla ispred župne crkve. Obrede je predvodio župnik Tomislav uz asistenciju đakona Miljenka. Imali smo i obred krštenja u krsnoj službi, bila je krštena mala Ana Flajs. Vazmeno bdijenje podijeljeno je u četiri dijela: služba svijetla, služba riječi, krsna služba i euharistijska služba.
U našoj župi proslavili smo najveći kršćanski blagdan USKRS. Misama u 7:00, 9:00, 11:00 i 19:00 sati. Sve mise predvodio je sam župnik osim mise u 19:00 sati koju je predvodio vlč. Branko Tomašić. Đakon Miljenko je asistirao na svim misama osim one u 7:00 sati u jutro. Kao što s vidi na fotografijama, naši župljani su srcem i popriličnim brojem proslavili USKRS, na čemu im župnik čestita i zahvaljuje, te na njih zaziva i ovim putem blagoslov uskrslog Krista!
Vazmeno vrijeme
14.04.2012.
PUT-U-EMAUS
Pedesetnica je vrijeme od Vazma do Duhova i slavi se kao jedan blagdan: blagdan Kristova uskrsnuća. Na početku joj je Vazam, četrdeseti dan po Vazmu jest Spasovo ili Uzašašće Gospodnje, a završava blagdanom Duhova. Sva su ova tri blagdana samo različiti vidovi blagdana Uskrsnuća Gospodnjega, koji se slavi kroz pedeset dana. Blagdanom Duhova završava vazmeni ciklus crkvene godine.
Sve nedjelje Pedesetnice jesu vazmene nedjelje: kroz to su vrijeme okupljeni učenici doživljavali iskustvo posebne prisutnosti uskrslog Krista ("kroz četrdeset im se dana ukazivao"), a poslije uzašašća na nebo oni su, okupljeni oko Marije, majke Isusove, u molitvi iščekivali silazak Duha Svetoga. Zato je Pedesetnica uvijek u Crkvi ispunjena radošću zbog prisutnosti Uskrsnuloga, a vrijeme od Spasova do Duhova naročito je određeno za iščekivanje i pripravu na silazak Duha Svetoga.
Biskup Komarica je svojom nazočnošću i riječima u propovijedi, a i svakako u sudjelovanju u svečanom ručku poslije sv. Mise, također uzveličao ovaj njihov blagdan uz koncelebraciju 14 svećenika i asistenciju dvojice đakona. Nakon svete Mise svaki od pet prisutnih zborova otpjevao je jednu skladbu. Prisutna su bila dva domaća zbora: mješoviti zbor i zbor mladih "Smiješak", te zbor župe Sveta Marija pod Okićem. Kako je bilo, možete vidjeti u galeriji.
02.05.2012.
POTVRDA U NAŠOJ ŽUPI
Dana 29. travnja 2012. godine u našoj župi je održana sveta potvrda. Sakramenat potvrde primilo je 79 potvrđenika. Potvrdu je podijelio generalni vikar Varaždinske biskupije msgr. Ivan Godina. U prepunoj crkvi msgr. Godina pozvao je mlade da ostanu dosljedni svojoj vjeri i svojim kršćanskim vrjednotama. Na misi je koncelebrirao uz našeg župnika Tomislava fra Marijan Opitz, župnik susjedne župe sv. Antuna Padovanskog. Misu je svojim pjevanjem uveličao mješoviti župni zbor.
PRVA PRIČEST U NAŠOJ ŽUPI
23.04.2012.
U nedjelju, 22. travnja pod misom u 11:00 sati slavili smo prvu sv. pričest u našoj župi. Ove godine imamo pedeset i pet prvopričesnika. Po jedan roditelj i prvopričesnik, paleći svijeću na plamenu Uskrsne svijeće, obnovili su svoja krsna obećanja da će biti Kristovi učenici i slijediti njegov put. Za vrijeme misnoga slavlja prvopričesnici su sudjelovali u prinosu darova, kao i u recitacijama. Župnik je u svojoj propovijedi izražavajući radost činjenicom da nam se naši najmlađi župljani pridružuju za euharistijskim stolom izrazio i nadu da će i dalje živjeti vođeni Kristom i njegovom ljubavlju.
SPASOVO - UZAŠAŠĆE U NAŠOJ ŽUPI
23.05.2012.
BIBLIJSKA SKUPINA – BIBLIJSKI SUSRETI
22.05.2012.
SUBOTNJI MINISTRANTSKI SUSRET
Na svetkovinu Uzašašća u našoj župi slavili smo Misu u 19:00 sati, a prije Mise održali smo klanjanje. Misu je predvodio naš župnik vlč. Tomislav Petrić, a propovijedao đakon Miljenko Flajs. Uzašašće je svetkovina koja nam govori kako je s Isusom jedan od nas došao k Bogu i zauvijek je s njim. U svojemu Sinu Bog je na ljudski način blizak nama ljudima. U Novom zavjetu Kristovo uzašašće označava kraj osobite četrdesetodnevne blizine Uskrsloga sa svojim učenicima. Završetkom toga vremena Krist ulazi sa svojim potpunim čovještvom u Božju slavu. Sveto pismo to izražava slikovitim pojmovima: oblaka i neba. Čovjek nalazi prostor u Bogu. Isus Krist je sada kod Oca, odakle će jednoga dana doći "suditi žive i mrtve". Kristovo uzašašće znači da Isus nije više vidljiv na zemlji, iako je i dalje prisutan i ovdje.
U nedjelju 20. svibnja u župi sv. Nikole biskupa u Koprivnici održan je šesti u nizu, a predzadnji u ciklusu, biblijski susret "Život-Biblija-Život" koji je vodio profesor Mario Essert. U susretima se radi po metodi koju je razradio, pokojni fra Jerko Fućak. Tema je bila UČINIT ĆU ČUDESA. Po metodi osobnog susreta s Božjom riječi razmišljali smo nad dva biblijska teksta (Post 11, 1-9 i Dj 2, 1-11). Plodove ćemo vidjeti nakon Pedesetnice.
U subotu, 19. svibnja, ministranti su na susretu pričali o svibnju, Marijinom mjesecu, svibanjskim pobožnostima, Blaženoj Djevici Mariji i otajstvima krunice. Nakon razgovora, uhvatili su se škara, ljepila, bojica i flomastera i prikazali neka od otajstava onako kako ih oni vide.
TIJELOVO U NAŠEM GRADU, KOPRIVNICI
8.06.2012.
POSLJEDNJI BIBLIJSKI SUSRET U CIKLUSU
U nedjelju 03. lipnja u župi sv. Nikole biskupa u Koprivnici
održan je sedmi u nizu i posljednji u ovom ciklusu, biblijski susret
"Život-Biblija-Život" koji je vodio profesor Mario Essert. U susretima
se radi po metodi koju je razradio, pokojni fra Jerko Fućak. Tema je
bila ČESTITKA SVETIMA. Po metodi osobnog susreta s Božjom riječi
razmišljali smo nad dva biblijska teksta (Mt 5, 1-12a i Mt 25, 34-40).
Budući da je posljednji susret u ciklusu obitelj Kukec, koja je također
sudjelovala u susretima, počastila nas je sve zajedno kolačima i
sokom. Tako smo razmišljanja nad Božjom riječi na kraju malo i
zasladili
Na svetkovinu Tijelova u našem gradu slavili smo Misu u 9:00
sati u župi blaženog Alojzija Stepinca. Misu je predvodio fra
Marijan Opitz, župnik župe sv. Antuna Padovanskog. Nakon
Mise krenuli smo u tijelovsku procesiju našim gradom do crkve
sv. Florijana, zatim crkve sv. Nikole biskupa i završetak je bio u
crkvi sv. Antuna Padovanskog. Današnja svečanost nam otkriva
duboku tajnu Crkve koja je Tijelo Kristovo; otkriva nam otajstvo
Kristova utjelovljenja, koje ruši snove političkih i vjerskih
mesijanizama okrenutih ovozemnosti, i uspostavlja temelj
istinskog mesijanizma: ljubav i darivanje do smrti. Otkriva nam i
ispunjenje naših najdubljih težnji duše, da se možemo osobno
susresti i razgovarati sa svojim Bogom, naći snage za svoje
teškoće, svjetla za svoje problema. Posebno da se na ovom ognju
ljubavi i svjetla zagrijemo te postanemo i mi u ovom svojem
svijetu žarište božanske ljubavi.
Večerašnjom liturgijskom službom u našoj župi slavili smo Veliki četvrtak: misu Večere Gospodnje. Ovom službom započeli smo Vazmeno trodnevlje. Uvijek će sveta misa na Veliki četvrtak biti posebno svečana i potresna. To je godišnjica prve mise, Isusove Posljednje večere sa svojim učenicima. Ustanovljenje EUHARISTIJE. Veliki četvrtak, s obzirom na izvješće Ivanova Evanđelja, je naročito obilježen "obredom PRANJA NOGU." Obred pranja nogu iznenadio je njegove učenike. Taj obred govori o SLUŽENJU drugima. Isus "usta od večere, odloži haljine, uze ubrus i opasa se.
Nalije zatim vodu u praonik i počne učenicima prati noge i otirati ih ubrusom…" Pranje nogu je znak služenja i ljubavi. To je naš župnik Tomislav uz asistenciju đakona Miljenka činio večeras i u našoj župnoj crkvi dvanaestorici "apostola"  muževa - župnih vijećnika i suradnika. Apostoli su naviještali i biblijska čitanja, a poslije svete Mise bilo je i malo druženje u našoj vjeronaučnoj dvorani, apostola i njihovih obitelji. Apostoli su bili: Krešimir Sever, Mario Relja, Davor Galinović, Igor Lugomerić, Milan Matotan, Zvonko Ferlendeš, Josip Lojan, Andrija Šimunija, Ante Šola, Ivica Benotić, Josip Hajduković, Josip Samaržija.
5.04.2012.
U nedjelju rođenja Ivana Krstitelja, 24. 06. 2012. godine, na večernjoj svetoj Misi propovijedao je profesor gitare i stalni đakon iz Zagreba gospodin Ratko Podvorac. Nakon svete Mise održao je četrdesetominutni gitaristički koncert duhovne glazbe. Skladbe koje je svirao bile su na sljedeće tematike: Meditacija na Gospodnju molitvu, Meditacija na O, dođi Stvorče, Duše svet, Meditacija na Klanjam ti se smjerno, Meditacije na Marijanske pjesme.
Ratko Podvorac rođen je u Zagrebu, a 1992. godine diplomirao je na Glazbenoj Akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Ištvana Roemera. Održao je brojne solističke i komorne koncerte u Hrvatskoj te Njemačkoj, Austriji, Italiji, Sloveniji i Poljskoj. Član je Hrvatskog udruženja glazbenih umjetnika. Duhovnom glazbom aktivno se počeo baviti 1997. godine. Pored Glazbene Akademije, na studiju je teoloških znanosti KBF-a u Zagrebu. Na blagdan sv. Stjepana 26. 12. 2011. u zagrebačkoj katedrali, po rukama kard. Josipa Bozanića, zaređen je za stalnog đakona zagrebačke nadbiskupije.
28.06.2012.
U subotu 25. kolovoza 2012. godine ministranti, zbor mješovitog
dječjeg uzrasta s roditeljima i župnim suradnicima bili su na
nagradnom godišnjem izletu. Posjetili smo žumberačko mjesto
Sošice gdje se nalazi grkokatolička crkva sv. Petra i Pavla iz 18. st. i
rimokatolička kapela Uznesenja Blažene Djevice Marije s početka 19.
stoljeća. Zatim smo pošli putem Jazovke, jame poznate kao mjesta
masovnog ubojstva Hrvata tijekom i nakon završetka Drugog
svjetskog rata od strane partizana  Posjetili smo samostan časnih
sestara Bazilijanki i njihovu etnografsku zbirku. Kod njih smo u
jednom preuređenom starom sjeniku napravili i pauzu za objed. Na
kraju smo posjetili izuzetno zanimljivu građevinu na umjetnom
otoku okruženom malim jezerom - grkokatoličku crkvu Blagovijesti
u Pribiću. Tamošnji župnik o. Nenad Krajačić lijepo nas je primio i
upoznao s poviješću župe. Nakon svega krenuli smo put Koprivnice
IZLET - ŽUMBERAK
29.08.2012.
PROFESOR GITARE I STALNI ĐAKON RATKO PODVORAC GOST NAŠE ŽUPE
Dana 01. svibnja 2012. godine, na blagdan sv. Josipa Radnika, proveli smo u zajedništvu sa župljanima župe Sv. Josipa Radnika - Klinča Sela - Zdenčina, koji su slavili svojeg zaštitnika župe. Tom prigodom njihovu je župu na poziv župnika vlč. Juraja Župančića pohodio banjalučki biskup mons. Franjo Komarica. Naš mješoviti zbor i zbor mladih "Ime ljubavi" pozvani su također uveličati taj događaj.

Dobro došli  na WEB stranicu Župe svetog Nikole biskupa Koprivnica !